Wij staan voor je klaar
Heb je een vraag of wil je direct van onze diensten gebruik maken? Onze adviseurs staan voor je klaar om je verder te helpen.
Wij staan voor je klaar in de transport en logistiek. De sector vol kansen en mogelijkheden! Of je nu graag in een distributiecentrum werkt of liever de weg op gaat in een vrachtwagen, bij STL maken we het mogelijk. We helpen je met het zoeken naar je droombaan, bij je rijopleiding en zorgen ervoor dat je goed voorbereid aan de slag gaat. We gaan samen op weg naar jouw volgende stap.
Alles voor werkzoekendenWij zijn er voor jou én de rest van de sector transport en logistiek. Opgericht door en vóór de sector zorgen wij voor jouw werk en ontwikkeling. We helpen je om de juiste opleiding te kiezen, een leuk leerbedrijf te vinden en je carrière een vliegende start te geven. We gaan samen verder voor jouw toekomst.
Alles voor studentenOnze sector is een sector die continu in beweging is. Als jij je hoofd koel wilt houden in deze snelle sector is fysiek en mentaal in balans zijn belangrijk. We helpen je professioneel te ontwikkelen, een goede balans te vinden, veilig te werken, of een baan te vinden waar je blij van wordt. Wil jij vooruit? Dan maken wij de weg vrij.
Alles voor werknemersWij zijn er voor jou én de rest van de sector transport en logistiek. Opgericht door en vóór de sector zorgen wij voor méér instroom en minder uitstroom. We helpen je om personeel te vinden, te behouden en op te leiden. We gaan samen verder voor jouw bedrijf.
Alles voor werkgeversWij zijn actief op de arbeidsmarkt in transport en logistiek. Opgericht door en vóór de sector, zorgen wij voor méér instroom en minder uitstroom. STL werkt voor bedrijven en de mensen die er werken. Wij brengen ze in beweging en helpen ze op weg. Zodat mensen met plezier aan het werk gaan en blijven.
Alles over STLEen blog over duurzame inzetbaarheid. Vanuit mijn rol als adviseur duurzame inzetbaarheid bij STL coach, inspireer en regisseer ik bij bedrijven in onze sector.
Zo ontstaat er een context binnen het bedrijf waardoor medewerkers maximaal in staat zijn om aan hun inzetbaarheid (daarmee bedoelen we vitaal, met plezier, vanuit vakmanschap en binnen een (sociaal) veilige werkomgeving) te werken.
Dit betekende vóór corona veel op pad, bij bedrijven over de vloer om aan een keukentafel, in een vergaderruimte of ruimte in een warehouse aan te schuiven. Met directie, leidinggevenden, OR, planners én medewerkers in gesprek. Om te luisteren, te horen en te ervaren waar de kern van een vraag en behoefte ligt. Dat échte contact, het gesprek van de koffie automaat tot de eigenlijke ruimte, de dynamiek in een ruimte, wat gebeurt er tussen mensen en wat voel je tussen de regels door, dat was met de komst van corona en de maatregelen ineens geen realiteit meer.
Ik moest daar enorm aan wennen, niet alleen zakelijk maar ook privé. Ik ben een sociaal dier, hou van gezelligheid, mensen en echt fysiek contact maken. Al snel ontstonden er digitale varianten op het thema: borrels met vriendinnen via zoom, verjaardagen waarbij je in een auto voorbij reed bij de jarige, carnaval via Teams (ik ben toch een echte Brabander) en ook op het werkvlak hebben we met de collega’s snel onze interventies en sessies in vorm aangepast zonder aan inhoud en kracht te verliezen.
Ik bewonder daarin de flexibiliteit en veranderbereidheid van iedereen. Waarvan je van te voren dacht: dat gaat nooit werken, bij een groep teamleiders of een MT via een teams meeting een eenduidige visie verkrijgen, bleek dat toch te lukken. Om dat echte contact wat na te bootsen, belden we meestal alle deelnemers aan de betreffende meeting afzonderlijk voorafgaand aan de meeting. Zo was er toch een momentje dat leek op een koffieautomaatgesprek, verbinding.
Verbinding is zo ontzettend belangrijk. Als je je verbonden voelt met anderen, komt er oxytocine vrij. Dit hormoon, ook wel bekend als het gelukshormoon, stuurt vervolgens de aanmaak van serotonine aan. Dit stofje geeft je een goed gevoel.
Verbinding maakt ook dat je weet wat de ander beweegt, drijft en wat er in hem of haar omgaat. Dit contact is voor een werkgever richting een werknemer cruciaal! Door dit op een goede manier in te richten levert aantoonbaar een hogere productiviteit, meer werkplezier, minder verzuim en loyalere medewerkers op.
Veel van onze werkgevers struggelen met hoe dit contact in te richten, welke vorm kies je als medewerkers onderweg zijn. De corona situatie heeft in mijn ogen aangetoond dat niet de vorm, maar de inhoud het belang van dat contact bepaald. Het hoeft niet te zitten in frequente gesprekken rondom een HR-cyclus. Het echte contact, de verbinding, zit in de kleine momenten, oprechte aandacht en interesse in de ander. Bij de koffieautomaat, het moment waarop een chauffeur zich meldt voor een rit of onderweg is. Er zijn zelfs allerlei digitale tools ontwikkeld om dit contact fundament te geven en te ondersteunen.
STL adviseert je graag over het echte contact met medewerkers in het bijzonder en behoud van medewerkers in het algemeen. Kom met ons in contact, wij voegen graag waarde toe!
Heb je een vraag of wil je direct van onze diensten gebruik maken? Onze adviseurs staan voor je klaar om je verder te helpen.
Verzenden...
Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw.
Dank je! Wil je je antwoord nog kort toelichten?
Dank je voor je feedback!