Meer weten?
Heb je vragen over de training? We staan voor je klaar.
Ben je aangesteld als Preventiemedewerker? Of wil je jouw taken als Preventiemedewerker nóg beter uitvoeren? Volg dan de training van het Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL)! Voor alles wat er komt kijken bij veilig en gezond werken in jouw bedrijf.
Ben je aangesteld als Preventiemedewerker? Of wil je jouw taken als Preventiemedewerker nóg beter uitvoeren? Volg dan de training van het Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL)! Voor alles wat er komt kijken bij veilig en gezond werken in jouw bedrijf.
In de Arbowet staat dat elk bedrijf serieus werk moet maken van preventie. Het is daarom verplicht een ervaren medewerker aan te stellen als Preventiemedewerker. Die krijgt daarmee een belangrijke rol binnen het bedrijf.
Als Preventiemedewerker ondersteun je jouw werkgever (gevraagd en ongevraagd) in veilig en gezond werken. Je helpt bijvoorbeeld mee aan de Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E). Je kijkt dan of de arbeidsomstandigheden goed zijn. Kan iedereen het dagelijkse werk op een veilige en gezonde manier doen? Is iedereen goed beschermd? Zijn er voldoende maatregelen getroffen om ongelukken te voorkomen?
Samen kijk je hoe het beter kan. De verbeteracties leggen jullie vast in een Plan van Aanpak. Als Preventiemedewerker help je ook bij het uitvoeren van dat plan. Je adviseert ook de ondernemingsraad of de personeelsvertegenwoordiging (als jullie die hebben), de leidinggevenden én de collega’s op de werkvloer.
Als Preventiemedewerker moet je ieder geval kennis hebben van de Arbo-risico’s in het bedrijf. Daarnaast heb je de vaardigheden nodig om te adviseren en de verbeterplannen uit te voeren.
Met de eendaagse training van STL krijg je dat onder de knie. We hebben de training speciaal voor onze sector ontwikkeld. Op de trainingsdag ga je actief aan de slag met concrete situaties uit jouw bedrijf. De trainer zal daar van tevoren naar informeren.
Je kunt de training online doen (2 ochtenden) of op een locatie in het land (1 dag).
Jouw functie, rol, taken en bevoegdheden binnen het bedrijf.
De belangrijkste Arbowetgeving, begrippen en informatiebronnen.
Samenwerken met relevante personen binnen en buiten het bedrijf.
Uitvoeren van een RI&E en opstellen/uitvoeren van het Plan van Aanpak.
Omgaan met (bedrijfs-)ongevallen en bijna-ongevallen.
De fysieke training kost € 325,- per persoon. Is jouw bedrijf aangesloten bij SOOB? Dan zijn de kosten € 81,25.
De online training kost € 275,- per persoon. Mét SOOB-subsidie is dat € 68,75. Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw.