Meer informatie?
Wil je meer weten over werken in de transport en logistiek of heb je vragen? Neem contact met ons op.
Wij staan voor je klaar in de transport en logistiek. De sector vol kansen en mogelijkheden! Of je nu graag in een distributiecentrum werkt of liever de weg op gaat in een vrachtwagen, bij STL maken we het mogelijk. We helpen je met het zoeken naar je droombaan, bij je rijopleiding en zorgen ervoor dat je goed voorbereid aan de slag gaat. We gaan samen op weg naar jouw volgende stap.
Alles voor werkzoekendenWij zijn er voor jou én de rest van de sector transport en logistiek. Opgericht door en vóór de sector zorgen wij voor jouw werk en ontwikkeling. We helpen je om de juiste opleiding te kiezen, een leuk leerbedrijf te vinden en je carrière een vliegende start te geven. We gaan samen verder voor jouw toekomst.
Alles voor studentenOnze sector is een sector die continu in beweging is. Als jij je hoofd koel wilt houden in deze snelle sector is fysiek en mentaal in balans zijn belangrijk. We helpen je professioneel te ontwikkelen, een goede balans te vinden, veilig te werken, of een baan te vinden waar je blij van wordt. Wil jij vooruit? Dan maken wij de weg vrij.
Alles voor werknemersWij zijn er voor jou én de rest van de sector transport en logistiek. Opgericht door en vóór de sector zorgen wij voor méér instroom en minder uitstroom. We helpen je om personeel te vinden, te behouden en op te leiden. We gaan samen verder voor jouw bedrijf.
Alles voor werkgeversWij zijn actief op de arbeidsmarkt in transport en logistiek. Opgericht door en vóór de sector, zorgen wij voor méér instroom en minder uitstroom. STL werkt voor bedrijven en de mensen die er werken. Wij brengen ze in beweging en helpen ze op weg. Zodat mensen met plezier aan het werk gaan en blijven.
Alles over STLDylan Perloy was op zoek naar een stabiele baan met toekomstperspectief. Daarom verruilde de 27-jarige ’s-Heerenberger de sportschool voor de cabine van een vrachtwagen. Nu werkt hij met veel plezier bij Mainfreight in ‘s- Heerenberg.
“Ik was fitnessinstructeur bij een sportschool. Een vast contract zat er niet in en ik moest vaak gebroken diensten draaien . Dus ’s morgens een paar uur en ’s avonds een paar uur werken. Dat vond ik niet prettig. Toen de corona-epidemie uitbrak moesten de sportscholen dicht en ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Via een gesprek met een loopbaancoach kwam ik erachter dat vrachtwagenchauffeur een goede optie zou zijn. Via het zij-instroomtraject van STL heb ik toen mijn rijbewijs gehaald.”
“Via Mainfreight ben ik met STL in aanraking gekomen. Daar had ik gesolliciteerd en zij hebben mij aangemeld voor de testdag. Dit was allemaal positief gelukkig!
Het plan was om bij de sportschool te blijven werken en in de avonden te gaan lessen. Helaas wilde de sportschooleigenaar mij geen vrij geven om de opleiding te volgen. Gelukkig kon ik wel alvast bij Mainfreight aan het werk in de loods.”
“De automaat van de truck was kapot en ik moest dus ouderwets schakelen. Dat vond ik best lastig aan het begin. Met het inschatten van de lengte en de breedte van de vrachtwagen had ik ook moeite. Het is toch veel groter dan een personenauto. Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen!
In mei 2021 ben ik begonnen met de theorie en in september had ik mijn C-rijbewijs op zak. Mijn CE-rijbewijs heb ik in één week gehaald. Je hebt dan, een week lang, vier uur achter elkaar rijles en op vrijdag doe je examen. In maart 2022 ben ik geslaagd en mag nu ook het grote werk doen.”
“Ik heb nu meer tijd naast mijn werk. Ik ben ’s avonds en in het weekend vrij!”
“Ik doe distributie door heel Nederland en heb tussen de dertien en twintig adressen per dag. Ik heb bewust gekozen om geen vaste route te rijden. Nu kom ik bij veel verschillende bedrijven door heel Nederland. Die afwisseling vind ik heel tof!
Wat ook uitdagend is, is dat ik mijn werk doe met een combi. Mijn combi bestaat uit een bakwagen met daarachter een schamelaanhanger. Dat zie je niet veel meer. Het merendeel van de chauffeurs rijdt met een trekker-oplegger. Het is gaaf om met iets anders te mogen rijden.”
“Ooit kwam er een auto vanaf het tankstation en wilde mij nog snel voorbijgaan tijdens het invoegen. De invoegstrook was veel te kort en aan het einde was een viaduct. Ik moest toen vol in de ankers om erger te voorkomen. Dat was wel even schrikken.”
“Dan doe ik dit nog steeds! Ik heb leuke collega’s en een goede klik met het bedrijf. Ik zit helemaal op mijn plek!”
Wil jij je net als Dylan ook laten omscholen tot vrachtwagenchauffeur? Meld je dan aan voor een instapdag bij jou in de buurt.
Wil je meer weten over werken in de transport en logistiek of heb je vragen? Neem contact met ons op.
We zijn bereikbaar tussen 08:30 en 17:00. Je kunt ons ook bereiken via:
Verzenden...
Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw.
Dank je! Wil je je antwoord nog kort toelichten?
Dank je voor je feedback!